fredag 22 februari 2008

Rutin

Det händer ingenting i mitt liv just nu, nada. Allt är som vanligt och värst av allt är att det slår mig där jag sitter apatisk med mobiltelefonen på 7:ans spårvagn och får frågan.

Innan jag hunnit blinka har hela veckan passerat. Från den himmel jag hade hoppats vara blå faller regnet. Endast ett antal mattetal ligger emellan mig och min efterlängtade helg.

Helt plötsligt slår det mig att hela mitt liv för tillfället går på rutin. Vardagarna fylls med träning och plugg och helgerna har förvisso det senaste blivit mer än lyckade men tyvärr utan den där extra spänningen jag eftersträvar.

Det händer ingenting i mitt liv just nu, allt är sådär vanligt. Trots tristessen och avsaknaden av äventyr trivs jag, har helt enkelt inget att klaga på.

Inga kommentarer: