torsdag 6 mars 2008

Det är inte för intet ryktet på stan säger att de med haglöfsryggsäck, för korta jeans och aningens sköldpaddsliknande hållning är chalmerister. Det är inte för intet ryktet även säger att de är alkoholiserade töntar som tror det är lika fräckt att dricka som det var på högstadiet.

Även om ovanstående påstående till stor del stämmer och jag är väl medveten om det är turen på vagnen till skolan alltid full av lidelse. Är det inte sorligt att jag enkelt kan tala om vilka som går av vid min hållplats. Det sägs att det är fel att kategorisera men när det är omöjligt, vad gör jag då?

Egentligen handlar det inte om ryggsäckarna. I grund och botten handlar det om förhållningssättet. Är vagnen fullproppad så för guds skull ta av dig ryggsäcken då du glömmer att du ser ut som Quasimodo och prejar ned mig i varje sväng. Sitt inte och skryt om dina senaste fyllebravader på det sätt jag själv gjorde då jag var fjorton och främst av allt ingen, absolut ingen blir imponerad över att du kan matematiksången.

Inga kommentarer: