söndag 25 maj 2008

Carl Bildt

Om sanningen skall fram så har jag i grund och botten endast två Bildtidoler. Många pratar uppspelt om hur de mötte Anders Svensson eller Carola. Ursäkta, men det hade inte glädjt mig det minsta. Jag hade bara synat dem för en bra story.

Gällande Kungen och Carl Bildt är det dock andra visor. Ingen skulle ge mer för en kram av kungen eller ett glatt vykort med Calle i egen hög person. Nej, det är därför jag sitter och ler så här på morgonkvisten för det som enligt mig var kvällens höjdpunkt under gårdagens eurovisionfinal var när Bildt fick komma upp och kommentera:

Luuk - Sjunger du med i ESC-låtarna?

Bildt- Ja, om sång är den adekvata benämningen på de ljud jag utstöter.

Nämn en person med större självdistans? Och det var endast en av de briljanta meningar han förgyllde min tillvaro med. Bildt, Bildt, föralltid i mitt hjärta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

bildt e grym ja, såg du honom på grammisgalan? haha... så kul. men kungen... come on! enda anledningen att ja kan tycka om kungen e mina sympatier för honom.. han sa en gång att han egentligen var en man som mest gillade o va i skogen... dvsd vill han inte vva kung.. o så har han dyslexi... nej.. bara sympati o medlidande till kungen. poor thing

mig sa...

Ingen är med mänsklig än Kungen. Självklart skulle han vilja vara som alla oss andra, jag skulle aldrig byta med honom. Men likväl ställer han upp, vår kung.

Anonym sa...

vad ska han annars göra? avgå? hehe