måndag 5 maj 2008

Dagens I-landsproblem

aVarje år är det samma visa: jag vågar inte ta ur duntäcket ur påslakanet då jag avskyr att vakna på grund av kyla.

Ni förstår, att somna av svettningar eller skälvningar av kyla är för mig omöjligt. Varma dagar vänds huvudkudden om och om igen för sidan mot sängbotten är alltid några grader kallare.

Oftast brukar jag fega och ta ur duntäcket och sedan placera det strategiskt ovanför så att jag lätt i sömnen kan sparka av mig täcket. Detta kan jag dock själv uppleva som lite ohygieniskt då jag oftast sover naken och det här året är tanken att jag ska lyckas pricka in rätt datum.

Nu faller det sig så att jag tror att dagen är kommen. Natten tills imorgon är det endast jag och mitt tomma påslakansset som ska ägna natten tillsammans. Har inte ni samma problem?

Inga kommentarer: