torsdag 5 juni 2008

Ingen att skylla på

Plötsligt klipper de av navelsträngen och kastar mig vårdslöst in i verkligheten. Välkommen Ylva till en värld utan stödhjul och säkerhetslinor.

Tusen möten skall bokas. Frågorna snurrar runt i huvudet, om och om igen och gör en hjärtskärrande loop för att känna av G-kraften och det tyngdlöshet.

Ingen vet någonting, inte en endaste är bekant med den bank jag skall omstrukturera. Motsägelserna avlöser varandra från kollegornas munnar. Det är upp till mig nu, det är jag som är anställd för att lösa problematiken.

Plötsligt klipper de av navelsträngen och kastar mig vårdlöst in i verkligheten. Det är nu det gäller, det är nu jag skall visa att framtiden tillhör mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fruktansvärt dålig uppdatering nu :) Bättring Ylva! haha