måndag 25 februari 2008

Spinning 1

De finns de som påpekar mitt val av spinningpass då de oftas faller inom den enklaste kategorin. De påstår att passet inte blir lika givande trots att träningsformen är individuell då de omges av massa slöfockar.

Till viss del är det sant. Borta i ett hörn sitter Kent, 45 utan att ha lagt på något motstånd så att han hoppar fram på cykeln. På de fria minuterna lägger han all sin kraft för att saker och ting ska se ansträngande ut för att imponera på träningsledaren.

Mia i tjugo års åldern gör allting för att se bra ut på cykeln och svettas har aldrig riktigt varit hennes grej. Var tjugonde sekund sneglar hon över på min cykeln för att se hur hon ligger till viktmässigt. Vad Mia inte vet är att hon ligger sisådär fem styrkevarv efter mig då hon spinner på för fullt när de övriga i salen knappt orkar trampa runt pedalerna i den tänkta uppförsbacken.

Lisa och hennes pojkvän är så kära att de tvunget måste dela vattenflaska under hela passet. I varje låtbyte pussas de lite lätt samtidigt som hon ger mig arga blicken då jag frågande iaktar dem.

De må vara sant att jag väljer att omge mig med slöfockar där jag sitter och svettas som en gris i ett icke smickrande pannband för att slippa känna svetten rinna i ansiktet. Tyvärr är det spinningpasset som passar mig bäst under måndags eftermiddagen och så det gäller att sporra sig själv.

Inga kommentarer: