torsdag 27 mars 2008

H&M

Jo, det är sant, även jag har lärt mig att handla på H&M, ett måste som student för att strunta i att titta på prislapparna håller inte längre. Det som jag förr ansågs billigt upplevs idag som alltför dyrt då snåljåpen inom mig tar vid för helt plötsligt är en klänning för 1500 SEK detsamma som mat för en månad.

Prioritering, ett kärringliknande fenomen och varje morgon är jag livrädd att min persikohy ska ha försvunnit under natten på grund av gårdagens val. Hittills har dock turen vart med mig och inte ett hårstrå går i ton med elementen.

H&M, en affär jag förut skydde på grund av allt letande istället för att få en expedit som springer vart än jag pekar. Nu för tiden traskar jag förnöjt mellan stånden och tro det eller ej, jag kallar mig nästan expert för mitt tålamod verkar aldrig sina.

Det är därför nästintill en besvikelse då jag äntligen tar mig fram till provrummen och endast får ta med mig 7 plagg in. 7 plagg, detsamma som två plagg för storlekarna är långt ifrån konsekventa. Tror de på allvar att jag tänker ställa mig i kön igen, för de vill väl att jag ska konsumera? För inte går det fortare för dem att bli av med mig och vad spelar det för roll då de kan kontrollera antalet plagg när jag lämnar hytten. För visst har somliga vild fantasi men att jag ska knö ned en klänning i en kuvertväska är omöjligt och om det nu är möjligt, snälla någon, berätta hur ni gör!

En annan sak jag frågat mig allt för länge är valet av belysning i provrummet för vem är vacker i de lysrören? Hade inte en mörkare belysning varit mer lönsam då ingen vill köpa ett plagg du ser förjävlig ut i tack vare belysningen. Fast samtidigt vet du att om något klär dig i provhytten är du bedårande i dagsljus.

H&M i all ära trots min tidigare uppfattning. Ju mindre jag betalar, desto mindre begär och förväntar jag mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket!!! :-)

//Jocke
http://vastertorp.blogg.se/

Anonym sa...

Jag älskar H&M, men jag håller med dig, belysningen?! man ser ju flammig och blekfet ut...ursåfy!

mig sa...

Jocke - varsegod, kommer från hjärtat.

Maria - ja det är värdelöst, ser ingen mening med det. Är riktigt stolt att jag äntligen lärt mig fynda, det är ni chalmerister som lärt mig!

Anonym sa...

Ylva: vad skönt att vi har lärt dig något :) HM är bra skit!