söndag 9 mars 2008

Tentasyndromet

Under tentaperioden har jag häcken full och måste egentligen ägna all tid åt att koncentrera mig på de tusen bollar jag har i luften för att de inte ska falla ned i avgrunden och påminna mig om att allt arbete var förgäves.

Stunder som dessa borde jag:
  • gå upp klockan 7 för att få ut mer av dagen
  • vara omgiven av högar med viktiga anteckningar
  • lusläsa kurslitteraturen och få informationen att fastna
  • pryda kylskåpsdörren med "att göra" - post-it-lappar
  • komma till insikt varannan minut
  • få full pott på gamla tentor

Istället finner jag mig fördriva tiden med att:

  • snoka på facebook
  • prata timmar i telefon
  • dansa framför spegeln
  • tillaga något onyttigt
  • läsa aftonbladet
  • konversera på msn

Skyller på det biologiska arvet och benämner beteendet som tentasyndromet.

Inga kommentarer: