onsdag 2 april 2008

Ett grekiskt F

Alla dessa grekiska bokstäver åt höger och vänster i den mängd att jag var övertygad att jag sett alla 25 eller hur många de nu har. Till min stora förvåning dök det upp ett nytt under dagens materialteknik av en utländsk doktorand. Lite förvånad ritade jag tecknet likt ett garnnystan och frågade mig hur det kom sig att ingen annan föreläsare valt att använda tecknet.

- Now, we wanna find fitta.

Och så här i efterhand förstår jag gott och väl varför svensktalande föreläsare har valt att inte använda det grekiska f:et.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha var va jag idag? de där missa jag helt å hållet! Iof kanske jag spela sims då...

mig sa...

ja antagligen, när jag kollade mig omkring verkade inte så många andra uppfattat det. Det var typ precis i slutet när alla somnat!