onsdag 2 april 2008

Kränkande kyssar

Är det endast jag som reagerar när jag står med en polare och hennes respektive och de mitt i vår konversation börjar nafsa på diverse olika lemmar?

Jag tycker det är oförskämt att hålla på med varandra i ett sällskap. En puss vid ankomst och farväl, en ömt placerad hand på låret, handen inborrad i den andres kalufs rör mig inte i ryggen men när det slafsas framför mina ögon blir jag förbannad.

Allvarligt, hur tror ni vi andra upplever situationen? Eller ni kanske uppskattar när folk mitt i en allmän diskussion börjar med sitt förspel. Är det så att ni tror att vi ska sucka förundrat och le för att det är så sött att se er tillsammans? Tro mig, jag tittar gärna på håll men noncharlera mig inte.

Det är inte bara oförskämt, det är även otroligt barnsligt. Det är som om ni hoppar upp och ned och vevar med armarna samtidigt som ni skriker " se mig SE MIG". Tack, men lagom är bäst och tro det eller ej men jag föredrar att se mer av er än era slafsande munnar.

Missuppfatta mig inte för jag talar inte om när dyngraka vänner trycker upp någon på krogen. Jag talar inte heller om en puss här och där, då och då och lite ömhet. Nej, jag talar om de par som aldrig respekterar omgivningen och sitter ihop för jämnan slickandes varandras öronsnibbar. Problemet är att de aldrig kommer förstå då ingen i deras omgivning kommer ge igen med samma skrot och korn då de vet hur tragiskt beteendet är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

06.45 :) sovit dåligt? När ska du o jag synas o slafsas i takt? en vecka sen pulkaåkningen nu=) ikväll blir det greys kl 21.. och sen direkt efter bbörjar den nya humorserien 'sverige pussas o kramas' . den måste man ge en chans. johan glans o björn e med så det borde va lite kul=) hoppas skoldagen va nice

mig sa...

är det? måste väl kolla men reklamen har inte varit alltför inbjudande.