fredag 18 april 2008

Värmande vår

Sitter ute på en av grillplatserna på gården. Himlen är klarblå och vinden fläktar endast stillsamt de små fjunen jag inte lyckats få upp i min hårt knutna knut i nacken.

Iförd endast ett par korta shorts och linne sitter jag med solbrillor och tar mig igenom kurslitteratur. Önskar innerligt att jag kunde påstå att jag plöjer men att ljuga påstås färga tungan svart och med tanke på att det är fredag känns det inte speciellt lockande.

Den orangefläckiga katten som enligt mig alltför ofta stirrar på mig när jag står naken framför spegeln från grannens fönster stryker runt staketen. En äldre man rastar sina barn på lekplatsen och deras skratt är mer än glädjande.

Egentligen lockar Röda Sten men något får mig att inse att vindarna med all säkerhet blåser starkare där. Testar en än gång att ta av mig tröjan för prinskorvsarmarna har varit instängda allt för länge.

Inga kommentarer: