fredag 9 maj 2008

Omotiverad

Om sanningen ska fram så har jag varken tid, lust eller ork att blogga. I samma stund som jag skrev föregående mening kom jag på mig själv och min lögn avslöjades för att blogga tar ingen av ovanstående. Jag saknar helt enkelt motivation.

Givetvis råkar jag ut för samma otippade situationer dagligen men när inte orden faller på plats saknas lusten att förmedla dem. Såsom när jag tappade ner min handsfree i toaletten igår innan jag hunnit spola.

Det händer alldeles för mycket i mitt liv nu helt enkelt. Jag känner mig som en virrig höna och trots att nästintill allt är positiva händelser så skapas en enorm stress. Det vackra vädret får mig att tappa den lilla motivationen jag hade då läsperiodens kurser rent ut sagt suger.

Inte ens en månad kvar och sedan är jag fri. Att jag idag skall ringa och säga upp mig är en otroligt lättnad, eller kanske är jag smidig nog att inte säga upp mig utan endast tacka nej till de 10 veckor jag har fått i sommar. Vården bye bye, jag har vettigare saker att ta tag i.

1 kommentar:

Anonym sa...

bara så du vet behöver du inte blogga ylva :P inget tvång :) Inget alls på råda alltså? Lollo smsade mig igår "fy faaaan för rådahemmet. så tråkigt, hade glömt det... längtar sååå tills du kommer hit." haha... ursch. hade lätt valt ekdalagården egenligen men ja sa nej till det. kanske dumt men skit samma. råda får det bli :P