fredag 23 maj 2008

Spårvagnsscenario:

Dörr nummer två i första vagnen pryds av ofantligt många bitartejp varningstejp. VARNING, UR FUNKTION skriker orden i lysande rött. Öppningsknappen är dold bakom fem lager tejp för att tydliggöra det tekniska felet.

Vagnen närmar sig Sahlgrenska och en dam i 50 - års ålder ställer sig lite hulkandes vid dörren flera minuter innan vagnen slutligen stannar in. Då börjar hon fenetriskt trycka på den övertejpade knappen. Varningstejpen verkar gå henne förbi och en vänlig medpassagerare får till sist visa henne till en annan dörr.

Tämligen förundrad sitter jag och småler åt händelsen och frågar mig om hon verkligen kan se så dåligt då jag själv är halvt blind. Längre i tankegången kommer jag inte förrän nästa dam förväntansfullt ställer sig framför dörren och utför samma procedur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

att åka spårvagn kan vara en riktigt underhållande aktivitet!

mig sa...

minst sagt:)