måndag 28 april 2008

Lurad

Ovanför mitt hem var himlen klarblå och solens första strålar påminde mig om att fönstrerna måste tvättas i veckan. Då alla väderprognoser sjöng samma melodi om tjugo grader varmt och strålande solsken var klädvalet mer än simpelt.

Nu sitter jag här i skolan och muttrar. Ovanför taken syns endast ett tjockt grått molntäcke och här sitter jag med hudfärgade strumpebyxor. Tacka gudarna att det åtminstonne är varmt men ni har all tillåtelse att garva åt mig om ni möter mig lite senare när regnet faller från skyn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

meteorologer har ingen aning om vad de pratar om. kvalificerad gissningsverksamhet är vad det är!

mig sa...

riktigt så är väl inte sanningen men för min del så vände ju vädret till min fördel några timmar senare:)

Rebecca Dahlquist sa...

själv spatserade jag omkring i knälånga vita byxor med bara ben under detta! Gick alldeles utmärkt

mig sa...

Ja visst, det vände till min stora lycka, helt underbart!